Friday, December 12, 2008

takot..

assalamualaikum and hye..

aku adalah seorg penakut. ya.. saya mengaku.. aku tak tgk cerita hantu, cerita seram, cerita potianak, cerita hisap darah, cerita apa-apa yg dikategorikan seram. tak kisah la omputih, cina, melayu, hindi, indon atau thailand sama sekali.

bila aku takot, aku tahu aku takot. aku akan rasa ketakotan itu. oleh itu, aku akan mengalah dengan ketakotan itu seperti mencari teman utk teman aku. contohnya si haris "drumstick" penah jadi mangsa aku kena teman pi toilet kat 12th, dimana aku rasa tetiba takot.. ya.. saya penakot pada benda-benda mistik ini.

kalau kat 12th, aku kena paking jauh kat padang depan bangunan jepun tuh. kalau balik malam lepas deting ngan sarah ke, aku akan jalan sorang balik ke 12th. lebih kurang 800 meter jek. tapi bulu roma aku sentiasa meremang disitu. aku rasa ianya kawasan keras.. demm..

kawan karibku, si jeneral anip, penah kena maki n marah dengan ikhlasnya semasa aku tgh layan citer thailand shutter sorang2 di tengah hari buta. mana tak nye dgn bantal tutup muka, si anip sergah dari blakang.. sumpah ke namakian aku yg telah dipelajari since 1983.

si jeneral anip nih juga jadi mangsa aku kena paksa balik semasa layan citer jgn pandang blakang kat m.valley. tapi aku tgk gak sampai habis sbb aku naik keta anip nih. lagi lanch ada 3 ekor bapok mengilai2 and jerit2 takot kat hujung sana. rasa nak hempuk ngan monitor aku.

penah tak korang tersedar dari tido, tangan terjuntai dari katil..? itu adalah momen aku yg paling seram nak angkat tangan tuh. takot ada rerambut atau kuku2 tajam yg menarik tangan aku kembali ke bawah.. takot ok..

aku juga takot apabila mandi kolah kat kampung. oleh kerana taksub pada cerita pirana and jaws, aku jd takut celupkan gayung ke dalam kolah.. mana tahu ada ikan2 yg gigi tajam gigit.. tak pikir lagi kalau ada benda yg lagi menakutkan.. aku tak maw citer..

apabila balik malam dari UM, aku akan drive sorang2.. skrang radio keta aku rosak. so sunyi sepii.. dan ada hari nye aku terasa lain.. tengkuk rasa tak sedap.. aku benci perasaan itu.. masa itu aku akan bawak keta kalah hamilton...

dan apabila berkumpul balik kampung di mersing, makcik dan pakcik aku akan berkumpul. dengan seteko air kopi atau milo, yg sering dibuat oleh cik lah, selepas berborak mengenai hal2 semasa, ending nye pasti citer horror yg seram2. sumpah time tuh aku dah tiada dan kembali ke toto aku sambil layan tv atau psp.

dan aku benci citer hantu (kalau tertengok) pelakon tuh bawak keta, hantu tetiba muncul kat rear mirror ke atau cermin sebelah.. celake ko antu..

walau aku seorg penakot, bilik aku, aku suka gelap2. tak blh terang2. sumpah tak tido sampai esok.. mcm skrang.

tgk siapa di belakang anda..

challo
salam
hmo

7 comments:

Eisha said...

hahahaha aku tak tau ko penakut...aku klu blk mlm2 imagination aku cume tkut keta tbe2 rosak tgh jalan ke...ade org nk culik aku ke...or nk rompak aku ke...huhu mintak2 dijauhkan...aku tak penah lak imagine nmpak antu kat side mirror n etc hahaha

faraulah said...

Lawak tul ler nko ni hafiz..hahaha

Anonymous said...

hahahahahahahahahahahahahah...nsib bek ngaku

Sarah A. said...

heheheeee.... kelakar dan chomel.

Anonymous said...

takut antu aku bleh trime lg, tp takut LIPAS????

Johanna Omar said...

aku pun penakut, tapi aku suka bangat game penggal2 kepala org n hantu2.
hahahahhahahha

Anonymous said...

ciss...siap da tuka nickname aku...hahaha