Thursday, December 18, 2008

kawan..

assalamualaikum and hye..

aku ada ramai kawan. kawan aku bes-bes. org kata aku senang dapat kawan kerana aku nih muka frenly and rajin berkata2. mungkin. aku suka kumpul kawan. kawan sampai kat loywat pun ada sampai ada yg berhenti bertanya khabar dan suruh beli laptop dan psp lagi. adakah laptop dan psp ini mcm harga rm30? hehe.

aku ada ramai kawan yg senang ada, susah pun ada. tapi kengkawan yg ciri2nya susah-senang bersama adalah paling sukar utk dicari. aku nak list out, aku takot terlupa diantara mereka. kawan dari TAS, SK Segambut, SMK Kepong, SMK Saas, Polytech Shah Alam,UM dan juga extended frens aku. mereka semua bes-bes. aku sentiasa ingat mereka.

kawan2 aku ini jugalah yg sentiasa berada disisi bila diperlukan. mereka menemani, berbual, memberi harapan dan sokongan. tidak kira la berdepan/berjumpa atau hanya melalui telepon. kawan2 aku ini bukan sahaja muncul bila nak tumpang naik kereta atau nak mintak tolong pergi MV atau makan sahaja. mereka adalah kawan2 yg blh dibuat sampai tua.

mereka pelbagai perangai dan ragam. ada yg muka tak kesah, tetapi mengambil tahu. ada yg kerek tetapi sebenarnya kisah, ada yg selamba tetapi sentiasa bertanya. ada juga yg suka mengutuk aku tapi sebenarnya mereka adalah bes.

aku harap koleksi-koleksi kawan aku bertambah. mencari kawan sejati bukan hanya untuk bergelak, tetapi utk belajar bersama, senyum bersama, makan bersama, susah senang bersama, tgk wayang bersama, membuat aktiviti bersama, dan juga yg bes adalah makan aiskrim bersama. ya, aku suka berkawan..

kadangkala aku terpikir bagaimana org yg hidup tanpa kawan. pasti susah. atau mereka ini mungkin sudah biasa hidup tanpa kawanan2 disekililing. makan sorang2, cakap sorang, dan hanya memerlukan kawan apabila diperlukan bantuan. org mcm nih sux. aku tak suka.

oleh itu, cari kawan2 yg bes.
terima kasih kawan2ku.

challo
salam
hmo

2 comments:

Johanna Omar said...

lucky u... aku ramai kawan yang tak guna...

Anonymous said...

aku? aku? ingat aku tak hafiz?