Tuesday, December 9, 2008

cuti!

assalamualaikum and hye..

approximately 3 weeks to go back to skool. somehow, i hate skool. rasa mcm dah penat. nafas tak penah cukup study kat UM nih. not that the place sux, but it wears me out. dah lusuh nih.. bukan penat fizikal, tetapi mentally tired.. lama-lama boleh jadi retarded.. hahahaah..

exam results da kuar.. it said that it is a provisional result, which could be changed from time to time. well lets wait. i need some result to be changed. harap2 kekuasaan Tuhan akan membenarkan aku pass paper yg kantoi itu.. amin..

nana baru balik jakarta. seperti di jangka, aku dapat baju HRC yg kool. hahahaha.. koleksi Tees yg kerberapa ratus tak tahu dah.. i like Tees, tapi aku rasa sentiasa sikit jek. and bila kuar nnti tak tahu nak pakai yg mana satu. dan seperti biasa, gadisku sarah aku mengomel mengatakan, "baju nih lagi!", hahahaha. padahal rasa mcm bertahun tak pakai baju tuh.

i have a few favs Tees. mungkin aku tak perasan aku pakai bnyk kali. i think they are:
  1. tee HRC singapore hijau greenday: nana bagi
  2. tee Venice warna hitam: ibu sarah bagi.
  3. tee SEPI warna hitam: dimana aku dapat free dari ASTRO.
  4. tee nike fubolitas "smoke the grass": sarah comel bagi.
  5. jaket nike brown (walaupun bkn tee, tpi boleh laa!): aku beli sendiri.
demm, semua yg aku suka adalah free. ahahaha.. oleh itu, tahun depan mgkn akan berusaha utk meng-rotatekan baju2 yg ada..

remember the older post, when i was so angry on the fasting month where the motorcyclist suka park tutup pintu masjid? ini adalah gmbr 3 minggu lepas dimana telah disimpan dalam hp aku dan tak sempat diblogkan..



boleh nampakan motor park tutup jalan masuk ke masjid. ini terpaksa pakai shoot mode "panaorma" kat hp k800i aku utk snap seluruh gmbr. i dont know why, mereka2 ini tidak memakai otak utk lebih bertanggungjawab utk meletak moto di tempat yg sepatutnya. dah lah susah, utk org gemuk mcm aku nih, mmg payah laa nak menyelit celah2 handle moto tuh. lagi bes, siap dapat kiss dari ekzos-ekzos moto yg panas itu.. demm laa..

ini belum lagi citer org yg paking kat depan masjid Ar-Rahman dpn UM pada hari jumaat.. i dont mind ko nak paking tgh2 jalan. bcoz thats the only space rite? sbb korang xnak paking jauh sket dalam UM tuh then jalan kaki. point taken. pastu lepas solat tuh yg korang duk lama2 kat masjid beli air laa, makanan laa, tgk buku laa, padahal paking keta kat tgh2 jalan. tak ke susah kan org? nak pikir ko je kan.. buat malu org islam. org lain yg lalu jalan tuh mesti dah puas maki, termasuk aku sbb i took an effort tak solat kat masjid Ar-Rahman sbb aku tahu kalau paking sumpah susah, and aku taknak jalan kaki jauh. still there are mosque nearby. kesimpulannya? setiap masalah ada penyelesaian.. ahahha. poyo.. ahahah

aku selalu kagum dgn pekerja-pekerja tol. contohnya tol 50sen kat bandar tasik selatan tuh, dimana 90% org tua and OKU. dan mereka semua cekap2 belaka. tiada masalah matematik utk mengira baki RM50.00-RM0.50. mereka ada yg pekak, akan dilabelkan simbol telinga. its a nice effort taken by the tol concession. at least they have a job. tak perla mereka takder keje sehingga perlu merempit dan merimaskan org.. hehehe. (ps: awek tol highway grandsaga kadangkala hot2 and comel2 belaka).

cerita pasal kecekapan, siapa yg biasa kat PJ mesti tahu tempat makan/lepak/minum kat 14th. some of them call tempat nih "power" so what ever it its, ini adalah tmpt bajet utk makan2 and sambil lepak2. aku akan datang tempat nih bila habis stadi for exam jek. so dah penat stadi, gi lepak kat 14th dalam kul 12am sambil layan nasi lemak yg berchop merah atau biru atau banjir mayo sambil hirup air kegemaran. ada org kata nasi lemak chop merah adalah lagi bes selain chop biru. ah... pedulikan.. sbb sumpah aku rasa sama jek dua2. selain nasi lemak ada pelbagai menu2 yg tertera dan dijadikan pilihan org2 yg kelaparan.

tempat yg bernama 14th/power nih, aku dah lepak since 1st year. so sape yg masuk UM sumpah akan tahu laa kan. baru akhir2 nih aku perasan bahawa mereka adalah pekerja2 yang cekap. eg: aku order nasi goreng kat tukang amik air. tukang amik air neh mcm cheif tukang order dan mereka akan melaksanakan tugas dengan memberitahu menu pada geng2 mereka di kedai lain. yg pelik nya, meja tiada nombor. dan duduk bersepah. ada pula meja sementara yg mereka blh bukak anytime pada pengujung yg datang yg tiada tempat duduk. yang pelik nya yg menghantar makanan ini, bukan si tukang amik order, tapi tauke kedai masak itu.

mcm mana pulak dorang leh tahu itu mejanya? since 4 tahun makan kat situ, tak pernah pulak aku dapat order yg salah. meja tiada nombor. takkan tukang amik order cakap meja depan kedai aku. banyak gile meja depan kedai dia.. tak pun mamat rambut pacak2 and gemuk2.. banyak gak org rambut pacak2 n gemuk.. ehheeh.. so mcm mana dorang leh detect, aku tak tahu. tapi aku yakin dorang ada gps yg mengatakan order mereka adalah di meja ini.. bg aku, mereka adalah cekap dari kedai makan tomyam DOLL yg kena amukkan aku suatu masa dahulu.. hehehe..

utk menjadi cekap, bukan senang. mendapat kerajaan yg cekap pun susah. semua negara sama. mungkin pada zaman pemerintahan khalifah ar-rashidin adalah berbeza.. sebelum raya aku buat IC baru. smart kad aku patah buat kali kedua. ini menunjukkan ianya hasilan daripada idea2 yg kurang cekap utk membuat smartcard itu. lalu aku menukarnya di jpn maju junction. 2 minggu siap. bagi aku, itu adalah cekap. utk memikirkan bahawasanya ic tak dibuat di maju junction, ia harus dihantar ke tempat lain. kemudian cetak, dan hantar balik ke maju junction. aku yakin ia dilakukan masa hari raya.. bagi aku itu adalah cekap..

oklah. aku dah penat merapu. nak main PES2009 PC. nnti aku citer apa hebat sangat PES2009 PC version neh..

challo

salam
hmo

4 comments:

Unknown said...

selamat berbelaja~
=Pp

Epiziv said...

hoi hafiz..

1. pasal moto tue..mmg xpatut...tapi sabarla...mgkin dapat pahala lebih dari dorang tue

2. selamat bermain pes 2009..haha.mesti ko power.

Anonymous said...

hafiz!!!! aku gelak gle babi ble bace ayat neh:

"dah lah susah, utk org gemuk mcm aku nih, mmg payah laa nak menyelit celah2 handle moto tuh. lagi bes, siap dapat kiss dari ekzos-ekzos moto yg panas itu.. demm laa.."

lawak weh sbb ko kutuk dri sendri la kan.. slalunye aku je yg kutuk ko haha..

maple power tu mmg hebat belaka x dpt nk sangkal lg la kan..

Johanna Omar said...

apa kata kita amik hummer simal dan langgar sume moto-moto tu!!!mesti die lagi sudi nak bagi pinjam apa lagi kalau melanggar mat2 rempit yang mengotorkan dan membusukkan jalan nih..
hahahahahhaahhahahaah.