Monday, February 2, 2009

a tribute..

assalamualaikum and hye..

its a sad year for me.. on friday, 30 January 2009, i lost someone who is very special in my life.. someone who took care of me while im still a baby and someone who guide me which is wrong and which is right when im still white and uncolored.

its true that good attitude and personalities are created when we are young. maybe i got some of these good attributes from this man who live his fullest life in this world.

bagi aku, aku telah melaksanakan tanggungjawabku sebagai seorg cucu, anak, dan sahabat ketika dia masih hidup, [atok and me, 15 december 2006] dan aku harap dia bergembira bersama2ku serta ahli keluargaku. aku akan ingat beliau sbg seorg yang tabah dalam kehidupannya, rendah diri, ceria, sering senyum, malah tidak pernah marah.




aku juga akan mengingatinya sebagai seorg lelaki yg patuh pada tuhannya dan juga aku akan memperingati langkahnya ke masjid dan pulang setiap kali aku melawatinya. aku akan mengingati beliau sebagai seorg yg rajin memberi nasihat dan juga sentiasa bersyukur dalam kehidupannya.

aku telah melaksanakan tanggungjawab fardhu kifayahku padanya. mandikannya, kafankannya, usung jenazahnya, dan menemaninya ke kubur. aku harap al-fatihah ku sampai padanya. amin.

semoga rohnya dicucuri rahmat. al-fatihah.

hmo

1 comment:

Johanna Omar said...

i cant stop thinking of him la bang.. it hurts really bad..