Saturday, February 28, 2009

tools..

assalamualaikum and hye..

i just got an email. dia cakap alat yg paling penting utk umah adalah WD-40 dan duck tape. here aku copy and paste:

"Sometimes, we just need to remember what the rules of life really are:

You only need two tools: WD-40 and Duct Tape. If it doesn't move and should, use the WD-40. If it shouldn't move and does, use the duct tape."

do u agree?? aku sumpah tak setuju. ko repair paip bocor aku tengok!!!!!! at least u need a:

+ wrench / spanar
+ tape putih

and please ketat kan paip tuh pakai duck tape or WD-40.. bongok.. rules of life?? mengong.. 2 tool box plus 3 drills pun tak cukup bg aku..

kalau laa nak bukak screw karat. ok fine u pakai WD-40 nak loose kan dia.. ko bukak screw pakai ducktape? or WD-40 itself? bukan pakai alat bernama SCREWDRIVER?

demm, org yg tulis email neh, go screw urself. org mcm nih mgkn mengganggap diri mereka adalah professor kehidupan. (btw, aku tak marah pada org yg sebarkan email ini. hehe). aku rasa dia konon adalah philosopher or something. kalau ye pun, make it logical boleh?

i have a lots of frens. dan setiap mereka i have my justification of my own. but aku suka "kawan" aku yg ala2 sore loser. bukan apa, kadang2 best kena kan dorang.

kawan2 aku jenis nih suka cakap besar. suka blagak, and suka show off. they dont look like one, but u will just know. bila dorang bebel, bla2 citer kehebatan satu barang, aku akan senyap. buat jakun.. like "iiiiiiiiiiiiiiiyeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee", or "fuyoooooo". and i will say, "tgk mana dia?", and these people wud be like... errmmm "lepak dulu. belum beli lagi"..

and at that time, the best part is, bila aku kuar "benda" dorang neh cakap dari poket aku. yess!! itu adalah nikmat melihat muka2 mereka menjadi anggur masam.. hahahah.. i feel like winning..

i hate to argue with other people when ia melibatkan org2 seperti diatas. mereka tidak akan kalah, dan mereka tidak akan puas hati dgn jawapan org lain. they are the winners. they regard themselves as the best. even thou u have the correct answer, they would just ignore it. for me, org mcm nih aku nak hempuh dgn tong sampah alam flora.

dan, ia bukan sahaja melibatkan kawan2 aku sahaja. malah dalam ahli keluarga aku pun ada perangai yg mcm nih. for me, i wud say fu*k you. (dalam hati sahaja). bukan tak berani, aku masih ada nilai adab hormat menghormati yg tinggi.

tapi tak siapa pula brani buat begitu pada nanaku. aku rasa, sumpah time tuh kena maki gak.

btw, cursing adalah bes.. buat puas hati.. hahaha

challo
salam
hmo

3 comments:

Anonymous said...

oo..time ko tgh wt post neh, ko tgh argue ngn aku pasal curse bes kan....hahahahaha

n hahahahhahahaha.. to all ur "frenss" tuh..

Sarah A. said...

kakakakakaaaa!!! kalau ada yg brani wat ngan nana mmg carik maut namanye tuh. haha..

Johanna Omar said...

ko nak aku maki sapa nih beb..
cakap je...
details as follow :
name .....
phone no. ......
email ...... (kalau ada)
bape bakul ko nak?

oh yeah, i still owe u one maki for roomai**r kan?? hahahahah
die tuh mmg nak kena ngan aku..
tgu raya, i will have his head for raya nak feed it to the dogs..

KAHKAHKAHKAHKAH (gelak dgn muka yg kejam)