Saturday, March 14, 2009

kepentingan..

assalamualaikum and hye..

semua org ada kepentingan diri sendiri. termasuklah aku. tetapi yg aku benci apabila  ia menyusahkan diri aku serta org lain.

kenapa setiap kali ada perhimpunan kat KL neh, semua org back-up pemimpin mereka serta ahli kumpulan mereka? berarak kat masjid negara ke istana negara. beribu2 org..

apabila dihalang ngan FRU atau polis atau penguat kuasa, mereka marah serta mencarut.. cakap mereka adalah betul. kesian pada pemimpin mereka atau org2 tua yg terlibat kena gas pemedih mata.. kesian mereka, sian bos aku, sian org yg aku puji itu.. yaa.. kesian laa pada mereka.. fine..

ko takder pulak nak pikir ko menyusahkan org ramai. ko buat jalan jam. bila aku tegur, mereka cakap, "aku buat nih utk MASA DEPAN melayu, kepentingan rakyat". "ko apa tahu? ko tak pikir pun". fine..

dia tak pikir pula dia menyebabkn jam berKILOMETER. org terlepas mesyuarat serta perjumpaan penting. dia tak pikir org lewat nak jumpa ahli saudara mereka kat hospital. sbb dorang buat perhimpunan jalan jem. tak sempat jumpa atok atau ayah mereka yg nazak kat hospital. mereka menyebab kan kereta over heat, serta anak2 menangis dalam kereta kepenatan. tak pikir ke? tak pikir jauh ke? 

im still young, but i think way until Z. and sometimes ada AZ, AB, AC, AD.. jauh aku pikir. dan bila aku nak buat benda jahat, aku akan bersedia bertanggungjawab. mereka yg berarak ini adalah professional. femes. hebat. tak pun org yg jauh lebeh matang serta waras..

dorang tak pikir ke dulu?

jika aku adalah org yg tersangkut dalam jem itu, serta aku terlepas benda2 penting diatas, aku doakan dorang susah seumur generasi. hanya pikir pada diri sendiri sahaja..

sblm nih ada juga kes lain. politik juga. polis tutop jalan2 utama di KL. aku tak dapat pergi kelas. siap patah balik rumah. aku marah pada dua pihak yg terlibat. tetapi yg asalnya siapa punya idea nak buat perhimpunan itu, aku turut mengharapkan mereka pupus didunia ini. menyusahkan. hanya pikir pada diri sendiri.. tak pikir org lain..

bila org2 kuat ini ditegur oleh aku, mcm biasa, mereka takkan mengaku kalah. sentiasa nak menang. dimana suara rakyat? aku adalah rakyat. aku atas pagar. so aku tiada kepentingan. namun bila aku lihat org yg ala2 "pro" begini, aku jelik. aku nak muntah. aku nak hempuk dgn tong sampah.. menyampah.. 

hanya penting diri sendiri. nak mencarut skrang...

challo 
salam
hmo