Monday, January 10, 2011

crysis..



assalamualaikum and hye..

semua org ada krisis masing-masing. ko, aku, dia, hang, aku, semua ada masalah masing-masing. aku harap semua org tenang menghadapinya.

aku pun pernah menghadapi krisis hidup. kehidupan di UM sangat berkrisis. bertahun-tahun aku bercerita mengenainya dalam kisah hidup aku ini.

skrang hidup aku lebeh tenang. kerja sentiasa bermasalah, tapi ada brader tuh kata, "its a good problem". which is true. but when u cant answer PDE, its a fucked up problem. duduk laa kat engine UM sampai mampos. which is SO true. ada student gagal keluar UM sbb PDE. no kidding.

today i fixed my car. the aircond is broken. terbang $300. baru nak start saving. god is always fair. is it? can i play toto?

dalam hidup ini ada je yg tak kena. gangguan sana sini. tak masalah kawan, masalah keje, tak masalah keje, masalah ngan parents, tak masalah ngan parents, masalah ngan adik beradik. tapi aku, seminggu kereta takde aircond, aku masalah ngan cuaca. celake. setiap kali aku kuar kereta peluh sampai stokin. celaka.

hari tuh aku melepak bersama-sama rakan-rakan se-belajar aku. ada dialog yg menarik perhatian aku..

dia, " beb, KABA taknak sales person ke?"

aku, " hmm, tak tahu laa.. tapi dah ada 2 org masuk dah"

dia, " aku nak join boleh ke?"

aku, " ntah laa.. tapi sales team KABA semua experience tahap cipan nye. stok 10-15 tahun sales"

dia, " weeehhhh!! aku nih directorrr nihh! director sales!" sambil tunjuk name card dia.. "takkan aku tak layak??" btw, dia tak buat lawak. sangat seres.

der..... tuh ko nye kompany.. mmg laaaaa! haiyaaa.. kalau aku ada company sendiri pun akula CEO,COO,CFO,CKF (chief kaki fuck). hahahha..

tadi aku lepak UM sebelum main futsal. layan steak kat rumah U. depan aku sekumpulan gadis korea. makan steak 2 pinggan sorang satu. waddahel.. tapi badan stock getah baiknyee.. demmit..

and as usual. aku rindu UM. aku rasa nak cium je tanah bumi UM nih which really make me a human. and bila lalu faculty biomed, aku kembali ke tempat nostalgia aku;


tempat dimana dada aku berdegup 120bpm...


this place is where all the result for biomed student di tampal. aku pernah ternganga, terdiam, terduduk, tercangkung, menutup muka, sedih, loncat, geram, mencarut dah juga menunjuk fcuk padanya. this is where my life depends back then.. whatalife..

too my sarah, please dont be sad sad. im here. i will always be by ur side. tornado, taufan, ribut, petir, banjir, panas, terik, mendung atau ada rainbow, im here..

challo
salam
hmo

1 comment:

Sarah A. said...

i know that. thanks hons..