Thursday, December 2, 2010

oooo.. abang ni teknisyen laa yee...

assalamualaikum and hye..

semalam aku pergi Kencana Petroleum. since aku start keje, semua site-site yg aku pergi adalah gampang hebat. dimana bukan sbb datuk-datuk atau tan sri-tan sri, tetapi most of them are professionals in their own fields.

and being me respecting other people job, i never underestimate people from what they wear, how they walk, or how they talk. you would just wont know what are their position and their professionalism when they are working in a big company.

so utk menjadi selamat, bila ada org memulakan bicara, aku sentiasa berhati-hati dalam kata-kata aku sebelum memakan diri di kemudian hari. bak kata pepatah hafiz,

"naik perahu boleh gostan, kata-kata tak boleh".

so sedang aku membantu engineer aku memasang equipment-equipment di site, datang laa mamat nih menegur aku..

"abang buat apa nih?"

aku reply, "oo nih testing je, tgk sistem mekanikal ok ke tak, mcm lampu, elektrikal dan sebagainya, encik kerja sini ke?"

aku tahu dia kerja kencana sbb dia pakai bju kencana.

"aaah. kerja sini."

aku tanya lagi, "kerja offshore?" aku kata mcm nih sbb u would never know kannn..

budak tuh jawab," takkk laaaaa.. saya despatch je.. hantar surat, so abang pasang-pasang benda ni utk testing laa. oooo.. abang nih kira teknisyen jelaaa..."

aku dan member aku pandang.. senyum ajeeee..

apa-apa laa abang despatch.. teknisyen pun ok.. hehehehe

happy working... heheheh

challo
salam
hmo

4 comments:

faraulah said...

sikit punyer hensem..dia cakap ko teknisyeeen Piz???...memang tak patut...hahaha

Sarah A. said...

selama 2 1/2 thn saya kerja kat I***K*S, ada la lebih kurang 800 kali saya dgr dialog tuh. saya pn senyum je.. hehe.. "Encik Xxx (nama pegawai), budak teknisyen ni nak mintak sign!" - akak kat kaunter depan tu laung kat encik pegawai kat dalam. heheheeee...

niksai said...

jawab je selamba.."eh tak lah..saya engineer je" ahahaha.

Johanna Omar said...

Hahahhahahahahhahahaahha!!
Ckp ngan die,lain kali pakai IPhone, download Apps Dictionary, n look up meaning Technician and Engineer ye.. Tu la kecik2 mak suh blaja, panjat pagar gi isap rokok belakang surau!!